Followers

Sponsored Links

Get Your Free Domain Here Web Hosting

Saturday, November 21, 2009

2 Peristiwa Dalam Sehari


20 Nov 09 - Hari ni ada 2 peristiwa yang berlaku...satu ok..satu tarak ok...

Pertamanya
...pagi tadi..lebih kurang pukul 8...aku bertolak dengan Kak F menuju ke Dewan SK Sultan Sulaiman 2...ada greding Faraheen dari tali pinggang biru ke tali pinggang merah..pejam celik..pejam celik sudah hampir habis pungutan colour tali pinggang dalam taekwandonya..Lama jugaklah menunggu tibanya giliran dia...dalam pukul sebelas setengah barulah dia diuji..ada videonya..nantilah aku try upload kemudian...yang ada ni aku ambik masa dia duk dengan geng-geng 'birunya'...Ika dan Luqman (sepupunya)pun ambik gak ujian nih..tapi masa ambik gambar kak F..'pah kuane tau 2 orang nih...aku try tengok2..tadok..gi toilet kut...'Lepas greding selesai..aku ajak dia orang seme gi makan roti canai ..kat mana lagi..Saharah Tandoori la...

Menunggu giliran dipanggil...

Keduanya...malam punya cerita..lepas makan..masing-masing duk rileks-rileks...aku masuk bilik jap..dang-dang tu dengo benda jatuh..kuat jugak lah...aku ingatkan ada benda jatuh dari meja makan mak aku...pastu dengar balqees nangis...berlari nengok dia kat meja kaca kat ruang tamu..rasa atas kepalanya..tengok berdarah..luka kurang lebih 1cm..banyak gok darah ngalir...apa lagi..terus tukar baju, start kereta & terus gi klinik Intan..dalam kepala aku...'ni jahit lah gayanya..' Sampai sana..alhamdulillah..ada dua doktor bertugas..cepatlah sikit giliran tu..nasib baik tak ramai...mujur Balqees dah senyap dengan 'umpan' cokelat penuh di tangan...baik anak ni..senyap je masa jumpa doktor...bila doktor lihat lukanya..Dr kata..'kita gam je lah sebab luka tak dalam'..lega dan terasa kecanggihan perubatan sekarang...dulu Kak F pernah luka di kepala gak...tapi jahit..ni kejap je..macam gam UHU je...picit dan terus melekat..Alhamdulillah...dia ok je..dan boleh tidur malam tadi..hanya kena makan antibiotik je lah selama 5 hari..& cannot kena air untuk beberapa hari kat luka..takut terbuka semula..apa pun...syukurlah tak melarat...


Lukanya...nampak bergaris tu..

2 kakaknya menanti dan cuba 'menyukakannya lepas balik klinik...'..'yum semacang...'

0 comments:

Post a Comment

Sponsored Links

Download TV Software. It's safe to install Web Hosting
Related Posts with Thumbnails

Hj Embong Yusof (Al-Fatihah)

Hj Embong Yusof (Al-Fatihah)

Hjh Wook Hj Muda

Hjh Wook Hj Muda

Hj Nik Ghazali Ismail

Hj Nik Ghazali Ismail

Hjh Maznah Ismail

Hjh Maznah Ismail

Hok Rajing Update

Tulih ah sket...


ShoutMix chat widget
 

Siakap Stories...NOt onLy WoRDs....Ganuuu... Copyright © 2009 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Noeja Siakap Stories