Followers

Sponsored Links

Get Your Free Domain Here Web Hosting

Friday, May 21, 2010

Perkhemahan Unit Beruniform


Hadiah kemenangan...

Tengah panas wehh...

Sokongan moral dari ayah...

Kesian ke anok murid aku nih..dok kire tempat..janji buleh tido..

Ni sorang lagi hok letih sangat..tido sokmo..

Menanti giliran nak berlakon...

Selesai bertanding...

Aktiviti petang...kembara kampung

Muke sepeseng doh ni..penat...

Hari kedua..beruniform...

Menanti aktiviti...kembara malam..

Suke lagi masa ni...

Depan khemah yang kemudiannya tercabut...

First time berkhemah...dengan kawan2...

6-8 Mei 2010 - Aku terlibat dalam JK Dokumentasi...aku pun tak tahulah macam mana aku ni kene bahagian tu..lening..kalu bab2 aktiviti sekolah..aku kena ambil gambar (kalu kebetulan aku bawak kamera lah..) dan minta di upload kan ke blog sekolah...kadang2 mmg dokdang..napok mudoh tp bila bab2 gambo dan nok susun ayat formal..tu yg aku rase 'lengoh nok mikir'..kalu kat sining..aku bebas nok nulih..selalu aku gune bahase ganu je...tu pung banyok hok aku dok tahu mane..maklumlah..aku punya ic kan '01-Johorian'...kan...kan..kan...eleh..perasang...abang aku kate..'nor telah diTerengganukan'..anak2 semua plate '11-Ganu'...takpelah...aku lahir kat Kluang dulu pung sebab ayah aku bertugas di Kluang...alhamdulillah...adik beradik aku semua ganu mariii...so aku dokleh ah sumbunn konong2 dok reti nok cakak ganu..kene tibang dengang member2 la aku..

Berbalik pada perkhemahan..memang best juga bila dibuat sekali sekala..cuma penat sikit..diberi cuti pada Ahad..Kak F terlibat dengan Pandu Puteri..mula2 napok excited je..pastu..bila malam..dah mula napok letih..kene tido pulok kat padang...dalam khemah berlantaikan plastik dan di bawah penuh dengan batu2..sakit jugaklah...angin kencang petang tu..khemah dia tercabut...kesian ke kak F and group Siantan nye...kene menumpang kat khemah lain..malam tu aku biar dia menumpang je..dokdang nok gi pasang khemoh laing..tapi aku bawak toto wak alas tido..esok dia kabo...mak..kene tido kat bawah kaki kawan..sebab Ain kecik...petang tu aku bawak khemoh sendiri dan pasang semula utk group dia..berebut geng lain nok join..sebab..1.khemoh besor..2. ade toto...hahahaaa...

Kak F masuk pertandingan ikatan dan anduh..dapat tempat ke-3..tapi khemah paling bersih dan kemas..Group Siantan menang tempat pertama...suke benor dia..banyak gak kejayaan yang Pandu Puteri kecapi..tapi apa yang penting..anak2 ku merasai juga suasana perkhemahan..walau pun bukan sama macam perkhemahan zaman aku sekolah dulu..best giler..tepi sungai...tiup2 api mase memasak...buat gadjet hok real...dan lain2..eee...bestnyer zaman itu...

Kak F suke sangat bile ayahnya membuat kunjungan petang hari kedua tu (ayah baru balik dari P.Pinang pagi tu..)..Abang pun mase tu sekolahnya turut same ade perkhemahan..sibuk belake la...Malam tu kak F berlakon untuk malam kebudayaan...ok juga..tak sangka dia boleh berlakon..Pandu Puteri dapat tempat ke-3 juga..oklah..

1 comments:

Cheqna on May 21, 2010 at 10:46 PM said...

oh behnye dapat tido khemoh..tapi kalau bagi le ning ke che Na tak mboh laa..baik tdo kat ghumoh..hehe..

tak pe tak pe..kod 01 satu lebih terer cakak Ganu dari org kod 11 nih..hancus..haha..

pinjam topi sementor..panah wey sini.. :-)

apa2 pun..tahniah Kak F! pengalaman manis kan?err..hadiah satu je ke?..

:-)

Post a Comment

Sponsored Links

Download TV Software. It's safe to install Web Hosting
Related Posts with Thumbnails

Hj Embong Yusof (Al-Fatihah)

Hj Embong Yusof (Al-Fatihah)

Hjh Wook Hj Muda

Hjh Wook Hj Muda

Hj Nik Ghazali Ismail

Hj Nik Ghazali Ismail

Hjh Maznah Ismail

Hjh Maznah Ismail

Hok Rajing Update

Tulih ah sket...


ShoutMix chat widget
 

Siakap Stories...NOt onLy WoRDs....Ganuuu... Copyright © 2009 Green Scrapbook Diary Designed by SimplyWP | Made free by Scrapbooking Software | Bloggerized by Noeja Siakap Stories